כיצד לכתוב מאמר נכון בכדי לקדם את העסק שלך?(27-07-15) |
נכתב ע”י אמיר כהן |
בכתיבת מאמר באינטרנט, ישנם מספר חוקים שמומלץ לאמצם במטרה להביא לידי כך שהגולש שנכנס למאמר שלכם ישמשיך לקרוא אותו עד הסוף, להקליק על הקישור שמוביל לאתר שלך או לפנות אליך ישירות לטלפון. בנוסף, ישנם חוקים שכדאי לדעת בעת כתיבה מאמר שמיועד לאתרי אינטרנט
אציין מספר נקודות מאוד חשובות בלי לתת הסבר מקצועי, בעיקר בנוגע לנושא קידום אתרים, וחשוב ליישם אותם להתאם לתקינה של הכתיבה באתר מסקלופדיה ובאינטרנט בכלל:
-
איסור שימוש בטקסט מועתק - מבחינה חוקית אין להעתיק טקסט שלא נכתב על ידי המפרסם.
-
איסור שכפול טקסט - העתקת טקסט גם הוא שייך לך והעלאתו לאתר אחר לא מומלץ. פעולה זו תגרום לפגיעה בקידום האתר של המפרסם, במידה והעתיק זאת מאתרו. בנוסף, גולש שמתעניין בתחום מסויים לא יטרח לקרוא טקסט שכבר נתקל בו. המלצה: יש לשכתב את המאמר כך שלא יופיע באותן המילים, לדוגמא: להעלאת מאמר רצוי לשכתבו שיופיע במילים אחרות.
-
חלוקת מאמר לפסקאות - רצוי לחלק את המאמר לפסקאות ולתת להן תת כותרת. כך הטקסט יהיה יותר קריא וברור.
-
הכנסת תקציר - רצוי להכניס טקציר בשדה המתאים בכדי למשוך את הקורא לקרוא את כל המאמר.
-
קו תחתון לטקסט - קו תחתון משמעו באינטרנט כקישור בלבד. לצורך הבלטה של טקסט יש לבצע הדגשה שלו או הגדלתו.
-
צביעת הטקסט - - צבעים כחול או אדום משמעותם שטקסט זה הוא קישור. יש להשתמש בצבעים אחרים.
-
עשיית קישור במאמר - אין לבצע יותר משלושה קישורים בגוף המאמר.
הנה דוגמא למאמר קריא, מחולק לפסקאות ומכיל את כל החוקים הנ"ל:
מיסים על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה במכס
אתר מסקלופדיה מטרתו לפרסם מאמרים מקצועיים ומאפשר לכותבים לפרסם את העסק שלהם וכל זאת בחינם. לכן, בכדי שהאתר ימלא את יעודו כראוי אנא כבדו את חוקי האתר.
בברכה,
צוות מסקלופדיה