מיסים | אודות מסקלופדיה | דיני מסים | מיסוי בינלאומי | מיסוי מקרקעין | תכנון מס | מס-טיפ לשאלות | הרשמה למבזק המס | תקנון אתר | צור קשר
חיפוש מידע לפי א' - ב'

היערכות 2009 המשך

(06-12-09)
נכתב ע”י שמואל (סמי) מזון

בס"ד

‏03/12/2009

‏ט"ז/כסלו/תש"ע

 

המשך מבזק אחד עשרה שנת 2009

היכונו לסיום שנת 2009       

היערכות לסוף שנת המס

 

מסמכים ופעולות שיש להמציא וכן פעולות שיש לבצע לצורך עריכת והגשת הדו"ח לשנת 2009

אישורים על הכנסות (כולל הכנסות פטורות ממס):

1.      טופס 106 מהמעביד שלך ושל בן/בת הזוג (במידה ושני בני הזוג עובדים). אם הנך או בן/בת הזוג מועסק/ת בכמה מקומות עבודה – נא להמציא טופס 106 מכל מעביד.

2.      אישורים על הכנסות אחרות מהארץ ומחו"ל: הכנסות משוק ההון, ריבית, דיבידנד, מימוש תוכניות חסכון, ניירות ערך וכו.....

3.      אישורים על קצבאות ממעבידים (פנסיה).

4.      אישורים על קצבאות מהביטוח הלאומי, כגון: תגמולי מילואים, דמי לידה, דמי אבטלה, דמי פגיעה בעבודה או כל קצבה אחרת מביטוח לאומי, ו/או כל מקור אחר (לדוגמא: רנטה, משרד הביטחון וכד').

5.      אישורים על זכיות בפרסים, השתתפות בהגרלות או בפעילות נושאת פרסים, במידה ונוכה מס מהכנסות אלו יש לצרף על כך אישור.

6.      מסמכים על ירושות שהתקבלו, כספים פרטיים שהתקבלו במתנה (כולל סכומים שנתקבלו מהמשפחה).

7.      אישורים על קבלת פיצויי פיטורין, מימוש קרן השתלמות, מימוש קופות גמל.

8.      כל הכנסה אחרת שהייתה לך ולבן/בת זוגך שלא הוזכרה לעיל.

9.      אישור מס הכנסה מכל הבנקים  על ניכוי במקור מריבית ופיקדונות.

     לתשומת לבכם, הבנקים אינם מנפיקים אישורים אלה אוטומטי, יש לבקש מהבנק או לחילופין  

     להנפיק זאת דרך האינטרנט.

           יש להקפיד ולצרף החזרי המס שנתקבלו משלטונות מס ההכנסה, לגבי אותם אנשים  

          שהגיע להם על-פי הקריטריונים החוקיים. (שלטונות המס דאגו לשלוח הודעה על החזר   

          המס, ובסכומים אלה זוכה חשבונך בבנק).

 

אישורים שנתיים לעניין ניכויים וזיכויים:

  1. אישור על הפקדות לקרן השתלמות.
  2. אישור על הפקדות לקופת תגמולים שלך, של בן/בת הזוג ושל ילדיך.
  3. אישור תשלום פרמיות לביטוח חיים שלך ושל בן/בת הזוג.
  4. אישור תשלום פרמיות לביטוח אובדן כושר עבודה.
  5. קבלות על תשלום תרומות למוסדות המוכרים לצורך כך.
  6. אישור על תשלומים למוסד לביטוח לאומי כעצמאי.
  7. אישור מועצה/עירייה  על מגורים ביישוב ספר בשנת המס.

8.      אם במהלך השנה נוכה מהכנסתך מס במקור  עליך לפנות למנכים ולבקש אישור שנתי על ניכוי מס במקור (7X 8)   

  1. אישור רפואי על טיפול בילדים נטולי יכולת במידה ויש. לגבי ילדים שאובחן אצלם ליקויי למידה, הזיכוי יתקבל בתנאי שהדרישה מלווה באישור ועדת ההשמה לחינוך מיוחד
  2. אישור על אחזקת קרוב במוסד במידה ויש.

     11. כל אישור אחר למס הכנסה שיש בידך ולא הוזכר לעיל.

מלאי.

במידה והנך מחזיק במלאי עליך לבצע ספירת מלאי ליום 31.12.09. יש לערוך את ספירת המלאי בתאריך זה. במידה ואין ביכולתך לבצע את הספירה ביום זה ניתן לערוך את ספירת המלאי במהלך חודש דצמבר או ינואר תוך הודעה מראש בכתב לפקיד השומה.

ניתן לבצע את הספירה 10 ימים לפני או אחרי 31.12.08 ללא הודעה מוקדמת לפקיד השומה. בכל מקרה שבו מתבצעת ספירת המלאי לא במועד (31 לדצמבר) יש לדאוג לביצוע רישום מדויק של הטובין הנכנסים והיוצאים מהעסק בין מועד ספירת המלאי לבין המועד החוקי.

 

רשימות המלאי יכללו את כל הטובין אשר בבעלות או ברשות העסק. טובין השייכים לאחרים ונמצאים ברשות העסק, ירשמו ברשימה נפרדת תחת הכותרת "מלאי בהשאלה". כמו כן יש לערוך רשימה נפרדת לגבי טובין אשר בבעלות העסק ונמצאים אצל אחרים.

 

הרשימות חייבות לכלול את פירוט הטובין, יחידת מדידה, כמות, מחיר ליחידה וערך כספי של המוצר. את הרשימות יש לערוך לפי הקבוצות הבאות:

מוצרים מוגמרים, חומרי גלם, וחומרי עזר ועיבוד במידה ויש.

לאחר הספירה, במועד מאוחר יותר, ניתן להעריך את השווי הכספי של המלאי, השווי יחושב בדרך כלל לפי מחיר עלות. או מחיר שוק הנמוך מביניהם (לא כולל מע"מ). לפי שיטת "FIFO" נכנס ראשון יצא ראשון

 

מלאי ללא ערך וללא נחיצות עסקית (מלאי מת) יש לרשום ברשימה נפרדת, ולחשב לפי ערך המימוש תוך ציון עלות מקורית.

 

רשימות המלאי הנן חלק בלתי נפרד מספרי החשבונות של העסק ויש לשמרן במשך 7 שנים. 

יש לערוך את הרשימות בדיו, לציין את מקום אחסון המלאי, למספר את דפי הרשימות ולהחתים את מבצע הספירה על כל עמוד שנספר על ידו.


עבודה שטרם נסתיימה ועדיין בביצוע ביום 31.12.2
008.

יש לבצע רשימת עבודות בביצוע שתכלול בכל עבודה או פרויקט את כל העלויות וערך העבודה שהושקעו באותה עבודה עד לתום שנת המס.

רשימת חייבים וזכאים.

לערוך רשימת חייבים וזכאים, רשימת שיקים דחויים שיימצאו בקופתכם בסוף יום 31.12.2008.

 

אחזקת רכב.

שינוי בגישה של מס הכנסה בדבר הכרה בהוצאות הרכב, שינוי זה נמצא במחלוקת.

רשות המיסים טוענת: במידה והרכב אשר בגינו נדרשים הוצאות, אינו רשום על שם החברה במשרד הרישוי לא יוכרו הוצאות הרכב.

הוראה זו היא על הרכבים שנרכשו בחודש ספטמבר 2007 ואילך.

אם הנך משתמש ברכב לצורכי העסק הנך מתבקש לרשום את מצב מונה הקילומטר של הרכב ביום 31.12.2009. או ביום רכישת הרכב המוקדם משניהם.

אם הרכב (או יותר מאחד) הוחלף במהלך השנה, יש לרשום את מצב הקילומטר ביום המכירה של הרכב שנמכר , וביום הרכישה של הרכב שנרכש, בנוסף יש להמציא את סכום ותאריך המכירה בסמוך לביצוע המכירה.

 

אופן ההכרה בהוצאות לגבי רכב

1-     רכב שמעביד מעמיד לרשות העובד ומחייב את העובד בשווי רכב, זקיפת שווי לפי התקנון, (ראה טבלה להלן) יוכרו כל הוצאות הרכב למעביד.

2-     לגבי עצמאי תותר לניכוי סך הכול ההוצאה, בניכוי שווי אחזקת הרכב או 45% מסך כל ההוצאות הגבוה משניהם.

3-     רכב שאינו מוצמד לעובד, (רכב מאגר) ובתנאי שבסוף יום העבודה הוא חונה במקום העבודה, (מי שעובד מהבית חניה ליד הבית לא יראו בה כחונה במקום העבודה) והרכב הוגדר כ"רכב תפעולי", כל הוצאות ה"רכב התפעולי" תוכרנה לניכוי.

 

"רכב תפעולי" הוא רכב שמתקיים בו, להנחת דעתו של פקיד שומה, אחד מאלה:

א.     רכב ביטחון, היינו רכב המשמש בפעילות מבצעית או ביטחונית בלבד.

ב.     רכב של בעל עסק, בעל משלח-יד או מעביד המשמש אך רק לצרכיהם, ונשאר תמיד במקום העיסוק (שאינו מהבית) מחוץ לשעות העבודה.

 

הוצאות חניה שלא במקום העיסוק יותרו לניכוי עפ"י הכללים המוזכרים לעיל..

לתשומת לב הנישומים, שינוי כללי התרת הוצאות רכב לא ביטלו את החובה לרישום קילומטרג' על הנסיעות בתפקיד, הדבר עשוי לסייע לחישוב % הנסיעות בתפקיד מול סך הכול הקילומטרג' שהרכב עשה, זאת ועוד, הרישום יסייע לחישוב רווח ההון בזמן מכירת הרכב.

 

הוצאות חניה במקום העיסוק או בסמוך לו יותרו בניכוי במלואם, ללא תיאום עפ"י מספר הקילומטרים.

עסק שבבעלותו מספר כלי רכב נדרש לציין את מצב מונה הקילומטר לגבי כל רכב בנפרד.

 

עדכון ספרי החשבונות.

יש לבצע התאמות בספרי החשבונות עם גורמי חוץ ספקים, לקוחות בנקים ולקבל אישורי יתרות לסוף שנה.

אם היו לך הוצאות שלא נכללו בהנהלת החשבונות כגון בטוחים עסקיים, ביטוחי רכב, ארנונה, שכ"ד וכד' עליך להמציא מסמכים אלו בהקדם על מנת שניתן יהיה לעדכן את מערכת הנהלת החשבונות שלך.

 

 

לשירותכם ולהסברים נוספים אל תהססו להתקשר!!

טלפון 04-8660044

דוא"ל: [email protected]

 

הנתונים המפורסמים בעלון זה

מובאים באופן כללי, תמציתי ולתשומת לב בלבד

רק הנוסח הרשמי של החקיקה מחייב

 

 

 

 

 

 

 

 חזרה לקטגוריה  הדפס מאמר  שלח לחבר
שתף
מפת האתר | עורכי דין | דיני מיסים | קישורים מומלצים | חברה לבניית אתרים | חוקר פרטי