שאלתך:
בעמותה כדוגמת בית כנסת שהכנסותיה דלות, משלמים לפעמים הוצאות (בסכומים קטנים יחסית) בשל ניקיון, תיקונים קלים וכו', לאנשים שהם בדרך כלל מבוגרים ואין להם תיק לא במס הכנסה ולא במע"מ. מדובר בהוצאות "חד פעמיות" - להוצאות קבועות בידי אנשים קבועים העמותה דואגת להוציא תלושי משכורת כמקובל. האם קיימת שיטה או הוראה או תקנה לטיפול בביסוס או בהוכחת ההוצאה שבוצעה וברישומה בספרים מבלי להיקלע למצב של פסילת ספרי העמותה?
תשובתנו:
בהתחשב בהיקף הנתונים שנכללו במסגרת שאלתך, הרינו להשיבך כדלקמן:
1. תקינות הקשר בין הצדדים מחייבת את העובדים "החד פעמיים" להציג לעמותה אישור מאת רשות המסים שבו נקבע שיעור ניכוי המס במקור מסכומים המשולמים לעובדים אלה.
2. על המשלם לנכות מס בהתאם לאישור רשות המסים שהוצג לו ע"י מקבל התשלום, לדווח על ניכוי זה בטופס 831 ולהעביר את הכספים לרשות המסים.
3. אין לראות באמור משום חוות דעת ואין לסמוך על תוכנו ללא קבלת ייעוץ ספציפי.
4. נשמח לענות על שאלות נוספות ככל שיהיו כאלו.