שאלותיך:
1. עובד קיבל מהמוסד לביטוח לאומי דמי פגיעה בעבודה ל- 3 חודשים. האם להעביר לו סכום זה ישירות או להוציא תלושי משכורת ולנכות מס וביטוח לאומי, ומה דין התשלום לביטוח לאומי בגין 12 ימי השתתפות עצמית?
2. כנ"ל מה דין דמי לידה ל- 3.5 חודשים, האם יועברו ישירות ליולדת-עובדת או להוציא בתלוש משכורת ולנכות מס וביטוח לאומי?
3. כנ"ל מה הדין גמלת מילואים, האם להעבירם ישירות לעובד או לצרפם לתלוש המשכורת?
תשובותינו:
בהתחשב בהיקף הנתונים שנכללו במסגרת שאלתך, הרינו להשיבך כדלקמן:
1. ביחס לדמי פגיעה בעבודה ודמי לידה, אלה משולמים ע"י המוסד לביטוח לאומי ישירות לעובד/ת ומהם מנכה המוסד לביטוח לאומי מס הכנסה ודמי ביטוח לאומי. כלומר אין לכלול סכומים אלה בתלוש השכר של העובד/ת. האמור נכון גם לגבי השתתפות המעסיק בדמי הפגיעה בעבור 12 ימי הפגיעה הראשונים.
2. לעומת זאת, גמלת המילואים משולמת תחילה ע"י המעסיק לעובד כשכר עבודה רגיל (נכללת בתלוש) ולאחר מכן תובע המעסיק מהמוסד לביטוח לאומי החזר בגין הגמלה ששולמה על ידו.
3. אין לראות באמור משום חוות דעת ואין לסמוך על תוכנו ללא קבלת ייעוץ ספציפי.
4. נשמח לענות על שאלות נוספות ככל שיהיו כאלו.