שאלתך:
1. מדובר בתוכנית ריאלטי בינלאומית שבה נדרשים לקוחות הקצה לבצע הצבעות למתמודדים על המסך(כמו באח הגדול).
2. לקוחות משטחי ישראל יכולים להצביע אך ורק באמצעות מפעילות הסלולר הישראליות!!!
3. הצבעות לקוחות הקצה מהחברות הישראליות מתקבלות ונאספות בשרתים שלנו בתוקף היותנו אגרגטור מול המפעילות הישראליות(סלקום פרטנר
פלאפון גולן והוט מובייל).
4. הצבעות אלו מועברות לחברות התקשורת(גאוואל וואטניה)בשטחי הרשות על מנת שיועברו להפקת התוכנית(לנו אין אפשרות להעביר ישירות את
ההצבעות להפקה כי אין לנו חוזה ישיר מולם).
5. מבחינה חשבונאית זה מתנהל כדלקמן.
6. לקוח הקצה משטחי ישראל מצביע ומחויב בחשבונית שלו על ידי חברות הסלולר הישראליות(סלקום פרטנר פלאפון גולן והוט מובייל)בגין
(הצבעותיו)כמובן כולל מע"מ 17%.
7. חברות הסלולר מעבירות לטלטאץ את עמלתה בגין איסוף ההצבעות כנגד חשבונית הכוללת 17% מע"מ.
8. טלטאץ מעבירה לחברות התקשורת ברשות את עמלתם בגין איסוף ההצבעות שמועברות אליהן ואמורה לקבל חשבונית מחברות אלה הכוללות מעמ 16%.
9. השאלה היא מהי הדרך להזדכות על המע"מ בחשבונית המתקבלת משטחי הרשות?
10. ראוי לציין שהעמלה אותה מעבירה טלטאץ לחברות התקשורת בשטחי הרשות קטנה מהעמלה אותה היא מקבלת מחברות הסלולר הישראליות.
11. כמו כן ראוי לציין כי חברות התקשורת המדוברות ברשות (גאוואל וואטניה)הן מוכרות וידועות ולא חברות קטנות.
תשובתנו:
12. עפ"י הסכמים בין ישראל לרשות הפלסטינית, מנוהלות שתי רשויות מס(מע"מ) נפרדות, האחת ע"י מדינת ישראל והשנייה ע"י הרשות הפלסטינית.
13. בהתאם לכך, העוסקים והמלכ"רים הישראלים רשומים בישראל, ואילו העוסקים והמלכ"רים הפלסטינים רשומים באזוריהם, הגבייה הינה עצמאית בכל צד, וכל עוסק ומלכ"ר מדווח על עסקאותיו ותשומותיו בצד שלו. גם שיעור המע"מ אינו בהכרח זהה בשני הצדדים.
14. במה שנוגע לדיווח למע"מ, כל עוסק הרשום בישראל ימשיך להגיש את הדו"ח התקופתי החודשי או הדו חודשי כפי שעשה עד כה.
15. בדו"ח זה עליו לכלול את כל העסקאות מכירות וקניות שנעשו הן עם גופים ישראליים והן עם גופים הרשומים ברשות הפלסטינית.
16. כאשר נכללות בדו"ח התקופתי גם עסקאות עם גופים הרשומים ברשות הפלסטינית, יש לנהוג בהתאם לנהלים היחודיים שנקבעו לצורך זה.
17. הנהלים הללו דנים הן בחשבוניות המס והן בדיווח, ומטרתם לאפשר לעוסקים הרשומים בישראל לנכות מס תשומות על סמך חשבוניות מס המוצאות ע"י עוסקים הרשומים ברשות הפלסטינית ולהיפך, ולקיים את ההתחשבנות הכספית בין ישראל לרשות הפלסטינית, כפי שנקבע בהסכמים שנחתמו.
18. במדריך זה מובאים עיקרי הנהלים ושיטת הדיווח החלים על העוסקים והמלכ"רים הישראלים הבאים בקשרי מסחר עם עוסקים ומלכ"רים הרשומים ברשות הפלסטינית.
19. אשר נערכת עסקה בה עוסק ישראלי מוכר טובין או נותן שירות לעוסק או מלכ"ר הרשומים ברשות הפלסטינית, עליו להוציא עבורו חשבונית מס מיוחדת(בצבע כחול), למלאה בכל הפרטים הדרושים, ולמסור לו מקור והעתק אחד.
20. כאשר נערכת עסקה שבה עוסק ישראלי קונה או מקבל שירות מעוסק הרשום ברשות הפלסטינית, עליו לקבל ממנו מקור והעתק אחד של חשבונית מס מיוחדת (בצבע ירוק) שמולאה על כל פרטיה.
21. עוסק בישראל המבקש לנכות מס תשומות בגין עיסקה שנערכה עם עוסק הרשום ברשות הפלסטינית, יקפיד לקבל ממנו חשבונית מס מיוחדת כאמור.
22. רק חשבונית כזו, ולא חשבונית רגילה, תשמש אסמכתא לניכוי מס תשומות.
23. ניכוי מס תשומות מחשבונית מס התחשבנות) P( יעשה תוך שישה חודשים מיום הוצאת החשבונית ובלבד שבעת ניכוי מס התשומות מילא העוסק טופס דווח 878 ובו פרטי החשבונית שניכה ושליחתו בדואר רשום ליחידת הקמר"פ.
24 . אין לראות בתשובה זו משום ייעוץ משפטי מחייב.